måndag 5 juli 2010

Från Maria

Hej alla gokartfrälsta Rasbomedlemmar Efter drygt två år som ordförande i kartkommittén är det dags för mig att lämna över ordförandeskapet till Mats Thorsell.

Jag lämnar ordförandeskapet för att jag har bytt jobb och börjat jobba i Stockholm vilket inkräktar än mer på min fritid än tidigare samt att barnens olika aktiviteter tar sin ”lilla” tid – jag tror de flesta känner igen sig!

Vi i kartkommittén är stolta över det vi har åstadkommit och jobbat med de senaste två åren, vi gick ut med en enkät och frågade er aktiva medlemmar vad ni förväntade er av klubben och och hur ni såg på kioskverksamhet, träningstider, info m.m

Utifrån b la dessa svar har vi jobbat vidare med bla:
*Kartingnytt som Ulrika Pernler lägger ner ett fantastiskt jobb på
*Jonas Johansson som håller hemsidan i topptrim
*Utbildning
*Info via mail
*Vi har inlett ett utvecklingsarbete för styrelsen och klubben med hjälp av SISU idrottsutvecklarna
*Vi har jobbat fram en värdegrund
*Vi har tagit fram förslag på arbetsgrupper för att försöka dela på arbetsbördan, en förutsättning för att klubben ska överleva och kunna utvecklas
*Genomfört prisfester och ett upptaktsmöte med syfte att utveckla våra duktiga förare och föräldrar
*Mekaniker race - snart en tradition
*Klubbkläder
*Möjlighet till gemensam fysträning till hösten
*Samt alla våra tävlingar – Chicken Race, MKR och Klubbserien inte att förglömma

Det har varit fantastsikt roligt att fått vara med på denna resa mot Sveriges bästa kartingklubb och jag förundras över vilka fantastiska eldsjälar det finns i vår förening var rädda om dem.

Skön sommar önskar Maria Bouveng

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar