fredag 18 september 2009

En stukad själ

Mekanikern har stukat foten. Jag antar att han har hunnit berätta det för många av er redan. Det är synd om en mekaniker med stukad fot. Han blir liksom lite stukad i själen på samma gång.

Vi är i skogen och letar svamp när han plötsligt kommer farande som ett kanonskott bakom ryggen på mig. Han utstöter ett ilvrål och landar sedan tungt bland kvistar och rötter.

Det kallas för vrickning.

Jag sliter förstås upp mobilen och tar ett kort. Något som jag kommer få äta upp under en tid framöver. Men det är det värt för bilden blir bra!

Sedan frågar jag hur det gick.

Jag får ett tyst stön till svar. Han ligger kvar på stigen med slutna ögon en lång stund och jag börjar titta mig omkring efter svamparna som vi kom för.

Så tänker jag att det där vertikalläget han intagit egentligen kan vara rätt så bra. Man borde ju faktiskt se svamparna bättre när man ligger ner!







Nu har i vilket fall mekaikern och sonen dragit iväg till Linköping. Det är final i MKR i helgen och jag vill önska alla förare och andra inblandade lycka till!

Se upp för gasolpuffar bara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar