söndag 10 oktober 2010

Stort Grattis till Victor för segern i Rotax Max Challenge! Världsfinalen nästa!

Hej

Nu har jag nått mitt mål den här säsongen. Att vinna Rotax Max Challenge!
Vilket innebär att jag får den 15 november åka ner och köra världsfinalen som går i Italien 15-21 november!

Jag mamma vilma och pappa åkte ner på torsdagskvällen till Linköping för att träna inför tävlingen. Träningen flöt på riktigt bra och vi hittade en bra grundsetup på bilen.

På tävlingsdagen så gick det helt okej på första träningarna och jag var 3:e och 4:e snabbast.
Sedan till tidskörningen så åkte jag ut och satt snabbaste varvtid.
Vilket gjorde att jag fick starta i ruta 1 på kvalet vilket jag förvaltade och vanna båda kvalen.

I förfinalen skulle det bli mycket hårdare jag startade återigen från ruta ett och kunde efter många hårda fighter vinna med 0,3 sekunder.
Vi hade räknat ut att jag skulle vinna serien om jag serie 2:an vann och jag kom 2:a eller 3:a i den sista avgörande finalen.
Så jag tänkte inte ge mig in i några fighter den här gången och när mästerskaps 2:an körde om så låg jag bara bakom och höll min 2:a plats imål som räckte till för att vinna Svenska Rotax Max Challenge med tre poäng!

Känns riktigt skönt att vinna efter allt kämpande den här säsongen! /Victor



1 kommentar: