måndag 30 augusti 2010

Hur man vet att det är höst på gång

Nu börjar det allt bli lite höstlikt. Hur man vet det? Ja först och främst för att det behövs köpas nya uppsättningar däck av både slicksmodell och regnmodell. Däcken måste tydligen också förvaras i hallen... För tillfället börjar jag med att snubbla över tre par gympadojor när jag kommer hem från jobbet. Därefter ramlar jag över två staplar med gokart däck som rullar iväg in i sovrummet, vardagsrummet eller köket. Ja lite varstans.
Medan jag ramlar så vänder jag huvudet till höger och ser en motor, två flaskor olja och en smutsig overall ligga på golvet i tävttstugan. Därefter landar jag hårt på golvet. Det är helt enkelt höst!

Till helgen ska delar av familjen till Katrineholm och köra omgång sju i Mellansvenska Kartraceserien tillsammans med många andra från Rasbo MK. Det ska sovas bak i Racebussen i nattgrader som just nu sjunker ner till runt fem plusgrader så man lär krypa långt ner i sovsäckarna. Det låter ju för härligt! Kanske är det idé att ta med lovikavantarna till kvällens grillning?...

Det enda som är positivt med att kylan smyger sig på är att det blir desto roligare att njuta av Björns bad nu när det inte längre är så varmt i vattnet.

Kom ihåg; Så länge man är kvar på banan kan man påverka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar