söndag 14 mars 2010

Snart börjar en ännu hemligare säsong!




Nu droppar det från taken och snart, snart kan man gräva fram snöslungan och börja skotta rent banan på Rörken. Bara någon halvmeter snö ska smälta först. Det lär gå fort…

Det börjar i vilket fall så smått att ta fart i kartkretsarna. Upptakt för kartförare och anhöriga den 20 mars med Thomas Fogdö och Mikael Jansson som föreläsare. Vi ses väl då?
Och mekarkurs har det varit i helgen. Jag hoppas att de som besökte kursen fick lära sig tips av värde och en och annan ”hemlis” inför säsongen.

Ja, så var det just det där med ”hemlisar” igen. Jag är inte säker, men jag tror att det blir mer och mer hemlisar ju längre man hållit på.

Den här säsongen ska barnet köra Yamaha. En ytterst hemlig klass!

Hemlisar är viktiga för framgångarna har jag förstått. Det är inte otillåtna hemlisar jag syftar på utan små millimetrar som avgör, perfekta blandningar och rätt antal taggar.

Jag kan faktiskt märka en förändring på meken här hemmavid. Små papperslappar med siffror och krusiduller på. Omsorgsfullt instoppade mellan andra papper. Måttband och mätstickor och stora öron.

Jag tror mig veta att meken är på väg att bli hemlig…

Förmodligen kommer han den här säsongen att springa runt med oljan instoppad under jackan och böja sig djupt över karten med jackan som ett skyddande segel när det är dags att fylla på.

Fast en sak undrar jag. Hur sjutton vet någon hur man ska meka, skruva och vrida om ingen talar om det för någon?

Kanske dags att leta fram barnens spionset ur gömmorna…

Ser ni någon stryka runt banan i glasögon med spegelglas, hörselförstärkare och bandspelaren instoppad innanför tröjan. Då är det bara jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar