fredag 9 oktober 2009

The racelegends

Har ni hört?
De stora racelegenderna inom F1 ska göra upp på Anderstorp den 13-15 augusti 2010!
Överskottet ska gå till barnen i tredje världen.

Jag minns hur jag och min äldre bror körde våra Formel 1 bilar på bilbanan på 70-talet. Han var Fittipaldi och jag var Ronny Petersson.

Formel 1 var stort och vi missade inte ett enda av de lopp som visades på TV. Ronny Petersson var idolen. Under sin tid körde han inte mindre än 123 GP. Den 11 september 1978 var dagen då han kraschade på Monzabanan. Han avled senare av skadorna. Den dagen glömmer jag aldrig.

Nu sitter jag med ett papper i min hand. ”The racelegends” är överskriften.

-Emerson Fittipaldi kommer dit! Säger jag till Max. Han hade jordens schysstaste polisonger!
Jag läser högtidligt upp de övriga namnen.
-Vilka är det? Säger han
För honom är F1 Schumacher, Alonso och Massa.

-Niki Lauda ska vara med, säger jag upphetsat.
-Vem är det?
-Men fattar du Max, hans bil fattade eld efter en krash och hans öron brann upp!
Jag får en "du är knäpp"-blick tillbaka
Inte ens en gubbe utan öron impar på dagens tolvåringar.

Jag ska i alla fall gå och titta på dom där gubbarna! Mina idoler!

Ni hänger väl med? Klicka på bilderna nedan så kan ni själva läsa om hur ni köper biljetter.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar